Мiръ (изъ сочиненій святителя Тихона Задонского )

TikhonZНичто само отъ себе не бываетъ. Всякій градъ не отъ себе, но отъ инаго; всякій домъ не отъ себе, но отъ инаго созидается; всякое письмо не отъ себе, но отъ инаго пишется; всякая книга не отъ себе, но отъ инаго сочиняется; словомъ: всякая вещь не отъ себе, но отъ инаго дѣлается. Тако міръ сей не отъ себе, но отъ Создателя своего сотворенъ. Той рече, и быша; Той повелѣ, и создашася. (Псал. 148. ст.5.) Который Создатель есть Богъ нашъ въ единомъ естествѣ, но въ тріехъ Лицахъ вѣруемый, исповѣдуемый и поклоняемый — Отецъ и Сынъ и Святый Духъ.

Міръ не такъ отъ Создателя созданъ есть, какъ человѣки созидаютъ. Человѣки созидаютъ одно отъ другаго, то есть, изъ какой нибудь матеріи дѣло дѣлаютъ, и то съ трудомъ: но Богъ міръ сей, то есть, небо и землю съ исполненіемъ ихъ, изъ ничего и безъ всякаго труда, единымъ хотѣніемъ и словомъ создалъ. Рече, и быша; повелѣ, и создашася: которое дѣло всемогущей Божіей силѣ приписывается. Разумѣ нашъ, который говоритъ, что ничего изъ ничего не бываетъ, не можетъ понять того, како такъ великій міра сего составъ изъ ничего произведенъ: но вѣра недостатокъ разума дополняетъ и убѣждаетъ его признавать тое, что Богу, яко Всемогущему, все возможно. Яко не изнеможетъ у Бога всякъ глаголъ. (Луки Гл. I. ст. З7.) — Вѣрою разумѣваемъ совершитися вѣкомъ глаголомъ Божіимъ, во еже отъ неявляемыхъ видимымъ быти. (Евр. Гл. II. ст. 3.)

Она слышитъ отъ Духа Святаго свидѣтельство: Въ началѣ Богъ сотвори небо и землю. (Быт. Гл. I ст. I.) И тако безъ сумнѣнія держитъ. Якоже бо сочинитель книги изъ разума своего износитъ слова, и написуетъ ихъ на хартіи, и тако сочиняетъ книгу, и какъ бы изъ ничего нѣчто дѣлаетъ: тако премудрый и всемогущій Создатель, что въ Божественномъ Своемъ разумѣ имѣлъ, и что восхотѣлъ, все сотворилъ, и какъ бы книгу, изъ двухъ листовъ — то есть неба и земли состоящую, сочинилъ. Въ которой книгѣ видимъ Божіе всемогущество, премудрость и благость.

Всемогущество: яко все изъ ничего хотѣніемъ и словомъ сотворилъ.

Премудрость: яко все премудро сотворилъ: вся премудростію сотворилъ еси. (Псал.103. ст. 24.)

Благость: яко все не ради Себе, но ради насъ сотворилъ. Добро бо есть сообщительно самаго себе. Ибо Богъ Самъ ради Себе ничего не требуетъ. Какъ прежде вѣкъ, такъ и нынѣ, и во вѣки вѣковъ, во всесовершенномъ блаженствѣ пребываетъ.

Comments are closed.